Avbryt

E-post sifstyrelse@outlook.com
Orgnr 867200-1586

Om Sandhems IF Discgolf

Sandhems IF byggde under våren 2022 en Discgolfbana på Sandhems Friluftsområde. Banan består av 12 hål och går i varierad skogsterräng. Du hittar banan i appen uDisc om du vill se banans layout samt registrera dina spelade rundor.

Medlemmar i föreningen har byggt banan och sköter den genom ideellt arbete. Banan är ritad av en professionell designer från Discmania och finansierad av projektpengar från EU genom Leader Östra Skaraborg, Jordbruksverket samt med stöd av Mullsjö kommun och Riksidrottsförbundet.

Discar finns för utlåning på Skogsro Spa om du vill provspela, det finns även startset att köpa på Matöppet i Sandhem.

Banan är gratis att spela på med skänk gärna ett bidrag till skötsel och underhåll (swish 1233304060), eller bli medlem i vår förening.
Vill du hjälpa till med skötsel och underhåll så hör gärna av dig!